E-mail:salamon@salamon.pl
Telefon:87 565 00 99
 
Salamon Consulting
 

TERAPIA GRUPOWA

czyli specjalistyczne szkolenia w Twoim zespole

 

STAW PEŁEN ŻAB CZY OCEAN KRWIOŻERCZYCH REKINÓW?

 

Szef pewnej firmy zmuszony do redukcji zatrudnienia w jednym z działów zastosował pewną grę mentalną, którą podsunął mu jego mentor. Otóż zapraszał do swojego gabinetu po kolei osoby pracujące w tym dziale i każdej z nich zadał jedno pytanie: Jeśli ołówek i gumka kosztują razem 4,50 zł, a ołówek jest o 2 zł droższy od gumki, to ile kosztuje gumka?

 

Okazało się, że jego ludzie są tak leniwi umysłowo, że tylko 1/3 pracowników odpowiedziała na to pytanie z marszu prawidłowo. Co się później okazało - ta część pracowników, która w efekcie przeprowadzonej gry odpowiedziała na pytanie poprawnie i została w pracy, robiła tyle samo i w tym samym czasie, co wszyscy do tej pory w tym dziale. Szef zostawił dodatkowo jednego pracownika, który odpowiadając na pytanie, sam go zaskoczył i spytał: Pan też już policzył, ile trzeba wydać na wyprawkę szkolną dla dzieci?

 

 

Handlowiec z pewnej firmy żalił się, że właśnie przyszedł do klienta, który obiecał złożyć zamówienie na 7 nowych maszyn o znacznej wartości. Ustalił wszystko w poprzednich kontaktach. Tak się nieszczęśliwie złożyło, że między poprzednią wizytą u klienta, a podpisaniem zamówień do firmy zdążył przyjechać serwisant pracujący w tej samej firmie, co handlowiec. Obejrzał sprzedane klientowi wcześniej maszyny. Pokręcił głową i zapytał: Kto Panu takie gówno sprzedał? Jak to kto, obruszył się klient: Wasz handlowiec. Na co serwisantpodsumował: Panie teraz to Pan będziesz miał z tym dopiero same kłopoty. Jak sądzisz czy klient kupi nowe maszyny, skoro sprzedająca firma wewnętrznie tak świetnie się komunikuje i każdy w niej gra do własnej bramki?

 

A może słyszałeś o takiej historii?

 

Kierowca pewnej mającej sieć hurtowni budowlanej wiózł towar do klienta, który był największym odbiorcą tej hurtowni. Prowadził potężną firmę budowlaną, a tym razem zamówił specjalnie postarzaną cegłę na budowę własnego domu. Gdy kierowca rozładował towar z ciekawości zapytał: Panie, ile za to dałeś? Klient odpowiedział szczerze, na co kierowca parsknął śmiechem. Klient się wkurzył kazał załadować cegłę z powrotem i do dziś hurtownia biega za klientem bezskutecznie usiłując go odzyskać.

 

A może słyszysz to, co wielu specjalistów, którzy proponują firmie np. poprawę organizacji czasu? Klienci odpowiadają: Nie mamy na to czasu. Ciekawe, prawda?

 

W pewnym eksperymencie 5 osób zamknięto w jednej Sali, a przy drzwiach był napis, że żeby otworzyć szklane drzwi, za którymi stał stół ze sporą kwotą pieniędzy dla każdego z uczestników muszą zdobyć 100 punktów. Nie mieli tylko pojęcia co robić i zajęli się przestawianiem przedmiotów, których pełno było w sali. Punktów przybywało, bo były przypadkowo naliczane nie za ich pracę, ale za to, że dwie rybki w akwarium w sąsiednim pomieszczeniu mijały czarną linię oznaczającą środek akwarium. W pomieszczeniu, w którym znajdowali się uczestnicy eksperymentu oprócz wielkiego napisu przy drzwiach był też inny, w głębi Sali wypisany nad ich głowami przy suficie, a było tam napisane, że drzwi zostaną otwarte po 5 minutach, a jeśli wyjdą z Sali od razu po ich otwarciu nie licząc na cudowne punkty to zarobią 30 razy większą kwotę pieniędzy. Jak sądzisz, czy uczestnicy odnaleźli ten drugi napis?

 

Ciekawe, ilu Twoich ludzi pracuje z głową, rozglądając się za tym, co stwarza nowe możliwości, a może po prostu trzeba ich tego nauczyć?

 

Ciekawe, jakie są Twoje nawyki?

 

 

DLA CAŁEGO ZESPOŁU

  • Neuropsychologia i neuromarketing w praktyce Twojej sprzedaży i zarządzania. Jak najnowszą wiedzę wykorzystać w praktyce Twojej pracy?
  • Jak ja się k... wyrobię? Czyli czas to pieniądz.
  • Jedna firma, jeden CEL, czyli zarządzanie poprzez Cele, Projekty i Zmiany w praktyce. Jak połączyć zespół wokół wspólnych Celów? Jak wykorzystać energię krytyki i narzekania do korzystnych zmian w firmie?
  • Jak nie zwariować z trudnymi klientami i sytuacjami w zróżnicowanym zespole Twojej firmy?
  • Kierunek Efekt, czyli jak zwiększyć skuteczność sprzedaży?
  • Wielowymiarowe Zarządzanie Efektem w praktyce. Jak uzyskać dużo więcej, nie pracując wcale więcej?
  • Jak w dzisiejszych warunkach rynkowych skutecznie realizować z zespołem Strategię Wzrostu Efektu?
      

 

DLA KADRY ZARZĄDZAJĄCEJ

  • Neuropsychologia i neuromarketing w praktyce Twojej sprzedaży i zarządzania. Jak najnowszą wiedzę wykorzystać w praktyce Twojej pracy?
  • Jak ja się k... wyrobię? Czyli czas to pieniądz.
  • Jak nie zwariować z trudnymi klientami i sytuacjami w zróżnicowanym zespole Twojej firmy?
  • Kierunek Efekt, czyli jak zwiększyć skuteczność sprzedaży?
  • Jak efektywniej sprzedawać na mocno konkurencyjnym rynku?
  • Wielowymiarowe Zarządzanie Efektem w praktyce. Jak uzyskać dużo więćej, nie pracując wcale więcej?
  • Jedna firma, jeden CEL, czyli zarządzanie poprzez Cele, Projekty i Zmiany w praktyce. Jak połączyć zespół wokół wspólnych Celów? Jak wykorzystać energię krytyki i narzekania do korzystnych zmian w firmie?
  • Jak w dzisiejszych warunkach rynkowych skutecznie realizować z zespołem Strategię Wzrostu Efektu?
     

 

DLA DZIAŁU HANDLOWEGO

  • Neuropsychologia i neuromarketing w praktyce Twojej sprzedaży i zarządzania. Jak najnowszą wiedzę wykorzystać w praktyce Twojej pracy?

  • Jak ja się k... wyrobię? Czyli czas to pieniądz.
  • Odsłuch, ZADEK, ZAP, czyli najskuteczniejsze techniki sprzedaży świata. Jak znacząco podnieść efektywność sprzedaży bez rewolucji?
  • Mistrzowskie zbijanie obiekcji, zwłaszcza cenowych oraz skuteczne zamykanie transakcji. Jak radzić sobie z rosnącymi naciskami, w tym cenowymi?
  • Jak nie zwariować z trudnymi klientami i sytuacjami w zróżnicowanym zespole Twojej firmy?
  • Mistrzowie Sprzedaży, czyli najskuteczniejsze techniki sprzedaży świata. Jak wykorzystać najlepsze współczesne metody i techniki?
  • Kierunek Efekt, czyli jak zwiększyć skuteczność sprzedaży?
  • Jak efektywniej sprzedawać na mocno konkurencyjnym rynku?
  • Wielowymiarowe Zarządzanie Efektem w praktyce. Jak uzyskać dużo więcej, nie pracująć wcale więcej?
  • MSZ czyli Mechanizm Szybkiego Zamknięcia. Jak uzyskać wzrost sprzedaży mimo trudności?

 

DLA DZIAŁU OBSŁUGI KLIENTA

  • Neuropsychologia i neuromarketing w praktyce Twojej sprzedaży i zarządzania. Jak najnowszą wiedzę wykorzystać w praktyce Twojej pracy?

  • Jak ja się k... wyrobię? Czyli czas to pieniądz.
  • Jak nie zwariować z trudnymi klientami i sytuacjami w zróżnicowanym zespole Twojej firmy?
  • Kierunek Efekt, czyli jak zwiększyć skuteczność sprzedaży?
  • Wielowymiarowe Zarządzanie Efektem w praktyce. Jak uzyskać dużo więcej, nie pracując wcale więcej?
  • Jak w dzisiejszych warunkach rynkowych skutecznie realizować z zespołem Strategię Wzrostu Efektu?

 

Specjalistyczne szkolenia realizowane są dla wszystkich działów: szefów, kierowników, dyrektorów, handlowców, osób obsługujących klientów (serwisanci, kierowcy, doradcy, kasjerzy, sprzedawcy, pracownicy marketingu), działów produkcji, zaopatrzenia i logistyki.

W wielu firmach współpraca obejmuje nie tylko własnych handlowców, ale także współpracujące podmioty: dystrybutorów, kierujących sklepami czy hurtowniami partnerów i ich sprzedawców.


 

Realizowane są również specjalistyczne szkolenia DLA URZĘDÓW I INSTYTUCJI.

 



Kiedyś w czasie pewnego szkolenia Niemiec, szef firmy zarejestrowanej w Polsce wziął w przerwie na stronę bardzo doświadczonego trenera, który uchodzi dziś za największego mistrza w tej branży w Polsce, pogroził mu palcem i powiedział: Panie Mariusz, ja jestem na pana wściekły za to szkolenie… Zapadła cisza. Terener czekał na dalszy ciąg z uwagą. …, że ja je robię tak późno – dokończył Niemiec.

 

Czy czasem podobna wściekłość nie dotknie Ciebie?

 

Wybieraj mądrze. Wielu się wydaje, że uda się przeczekać trudności. Ból zęba może ustąpić, gdy się poczeka, ale zęby się od tego nie leczą. Wybierz naprawdę dobrego i doświadczonego dentystę.